Review: De film ‘Dikkertje Dap’

Review: De film ‘Dikkertje Dap’

Afgelopen zondag gingen wij met onze jongens naar de bioscoop voor de film ‘Dikkertje Dap’. Vandaag vertel ik graag in dit artikel wat wij en wat onze kinderen van de film vonden.

De kaartjes

In mijn artikel over het kleuterslaapfeest liet ik al lichtjes doorschemeren dat ik een bioscoopbezoek niet een ideaal uitje vind voor kleine kinderen. Toen wij bij de kassa in de bioscoop de kaartjes gingen kopen zorgde het totaalbedrag dat we moesten betalen nou ook niet echt voor een positieve draai aan die mening. Een ticket voor een volwassene kost namelijk €10,50 en voor een kind €6,50 waardoor wij op een totaalbedrag van €34,00 uitkwamen. De film duurt 74 minuten. Maar goed, we zijn gezellig met zijn viertjes er op uit en ik vergeet even de kosten en betreed de bioscoopzaal met een open blik!

De film

Eigenlijk hoef ik hier maar één zin te schrijven: de film is hartstikke leuk! Het verhaal gaat natuurlijk over het jongetje Dikkertje Dap. Dikkertje woont vlakbij de dierentuin waar zijn opa werkt. En op de dag dat Dikkertje werd geboren werd er in de dierentuin een girafje geboren. Dat girafje heet Raf en is de beste vriend van Dikkertje geworden. Zo vaak als hij kan gaat Dikkertje op bezoek bij Raf en dan kletsen ze over van alles en nog wat. Dikkertje en Raf zijn bijna jarig, dan worden ze allebei vier jaar en zal Dikkertje naar school moeten. Dikkertje gaat er van uit dat Raf dan ook mee naar school gaat, want Raf wordt toch immers ook vier jaar.

Hoe het verder gaat kun je waarschijnlijk als volwassene wel een beetje voorspellen. De kinderen gaan echter helemaal op in het verhaal. Ze vinden het zielig voor Dikkertje dat zijn beste vriend niet mee naar school mag. Maar ze zien ook dat Dikkertje nieuwe vriendjes in de klas maakt en dat de opa van Dikkertje een beetje verliefd is op de juf. Het is een vrolijk verhaal met vrolijke muziek en natuurlijk komt op het einde alles helemaal goed!

Afgelopen weekend gingen wij naar de bioscoop voor de film 'Dikkertje Dap'. Vandaag vertel ik in dit artikel wat wij en onze kinderen van de film vonden. Een review!

Aanrader?

Ja! Wij vinden de film echt een aanrader om gezellig met de kinderen heen te gaan. Koppig als ik ben vermeld ik hier nog wel even dat het in verhouding een duur uitje is. Maar als je zoals wij niet zo vaak met de kinderen naar de film gaat is het een bijzonder uitstapje wat het geld waard is.

Ga jij wel eens met de kinderen naar de bioscoop?

5 gedachten over “Review: De film ‘Dikkertje Dap’

1. oh leuk! En leuk dat jullie ook zo genoten hebben van de film. Hier wordt het liedje ook af en toe opeens gezongen, het is zo’n leuk liedje he! Maar de film is ook echt een leuke aanrader!