Doe ’s gek! – Evenement in de IJsselhallen te Zwolle

Ik kan denk ik wel zeggen dat Lego hier in huis hét favoriete speelgoed is. Daarom waren wij aan het overwegen om dit jaar eens naar Lego World te gaan in de Jaarbeurs van Utrecht. Ik heb een poosje gewerkt in de Jaarbeurs en ik weet dat het heel druk kan zijn. Ook als ik foto’s van Lego World zie, zie ik altijd veel drukte. Dat, en de entreeprijs en de parkeerkosten weerhield ons er toch nog een beetje van tickets te kopen. Op een forum opperde iemand het idee om eens op de site van ‘Doe ’s gek!’ te kijken. Dat is een kleinschaliger evenement in de IJsselhallen van Zwolle met ook heel veel Lego! Zo gezegd, zo gedaan en zo kochten wij entreetickets voor ‘Doe ’s Gek!’

Wat is het?

‘Doe ’s gek!’ is een evenement in de IJsselhallen van Zwolle en vond plaats van 27 tot en met 29 oktober. Het is moeilijk te omschrijven wat het evenement precies is. Ik ga een poging doen om een goed beeld te schetsen en kijk anders vooral nog even op de site van ‘Doe ’s gek!’.

Eind oktober vond in de IJsselhallen van Zwolle het evenement 'Doe s gek!' plaats. Wij zijn er geweest en vandaag vertel ik wat wij er van vonden!

Op het evenement is vooral heel veel Lego te vinden. Er is veel Lego om naar te kijken, de meest prachtige bouwwerken staan ten toon gesteld. Dit zijn dan bouwwerken die je ook zelf kunt kopen maar er zijn ook bouwwerken die mensen zelf hebben bedacht en gemaakt. En dat is best indrukwekkend om te zien! Daarnaast is er natuurlijk ook Lego die je kunt kopen. Er zijn veel verschillende dozen te koop maar ook veel losse onderdeeltjes. Maar, er is natuurlijk ook heel veel Lego en ook wat Duplo om mee te spelen! Dat vonden onze kinderen misschien nog wel het leukste. Naast de vele tafels met Lego waarmee gebouwd kon worden was er ook nog ander constructiemateriaal of ‘bouwspeelgoed’ waar mee gespeeld mocht worden, zoals Kapla of de gekleurde dingen hier onder op de foto.

Verder is er een grote gamehal. Al heb ik daar echt totaal geen verstand van. Hoewel wij thuis nog geen ‘games’ hebben, vonden de jongens dit hartstikke leuk. Zij vonden vooral de spelletjes van Lego Worlds leuk. Verder waren er ook nog spellen te doen van Warner Games, Lego Batman, Lego Star Wars, Just Dance, F1 Racing en Virtual Reality games. In deze hal kon je trouwens ook nog met een Trooper (van Star Wars) op de foto.

En natuurlijk was er ook gewoon heel veel te spelen bij ‘Doe ’s gek!’. Er waren ontzettend veel springkussens en hindernisbanen waar de kinderen zich lekker kunnen uitleven. Verder kun je er voetballen, lekker rondrijden op skelters of een ritje maken in de draaimolen. Bovendien waren er ook nog bewegende dino’s te zien en kon je op zo’n dino zitten! Spannend! Er schijnt trouwens ook nog een bioscoopzaal geweest te zijn maar daar zijn wij niet naar binnen geweest.

Wat kost het?

Kaartjes voor ‘Doe ’s gek!’ kosten €12,50 per persoon als je ze online komt. Aan de kassa kost een kaartje €14,50. Met je ANWB lidmaatschap kun je korting krijgen en kost een kaartje €11,00. Deze kaartjes moet je dan wel van te voren kopen bij de ANWB. Voor het parkeren betaalden wij trouwens nog €5,00.

Wat vonden wij er van?

Hoe was het? Wij hebben ons heel goed vermaakt! Het evenement is overzichtelijk en dat vinden wij altijd wel prettig. Alles stond goed aangegeven en de drukte viel ook gelukkig mee. De kinderen hebben zich heel goed vermaakt, overal was voldoende ruimte om te kijken en te spelen. De Lego en alles er om heen vonden zij fantastisch. Het liefste hadden ze al het Lego mee naar huis genomen.

Op de website van ‘Doe ’s gek!’ staat al aangegeven dat het evenement ook volgend jaar weer georganiseerd zal worden! Ik had trouwens graag wat overzichtfoto’s van ‘Doe ’s gek!’ bij dit artikel geplaatst. Maar dat vind ik nog een beetje lastig. Ik plaats namelijk liever geen foto’s waar mijn kinderen op staan en het voelt dan natuurlijk ook niet goed om foto’s te plaatsen waar andermans kinderen op staan. En op zo’n evenement als ‘Doe ’s gek!’ lopen natuurlijk overal kinderen!

Ben jij wel eens naar een Lego-evenement geweest?

4 gedachten over “Doe ’s gek! – Evenement in de IJsselhallen te Zwolle

1. Alleen al de naam van het evenement spreekt me aan! Het klinkt als een hele geslaagde dag. Fijn ook dat het iets minder druk en minder prijzig was dan Lego World. Ik kan me voorstellen dat zo’n hal vol Lego en ander speelgoed voor iedere kleine jongen een soort walhalla moet zijn 🙂
    Romy onlangs geplaatst…25x Dit wil ik doen voordat ik 25 word!My Profile

1. Ja, het was echt een soort paradijs voor de kinderen. Het was echt heerlijk om zo lekker aan het spelen te zien. Inderdaad een erg geslaagde dag!

2. Ik mocht jaren geleden helpen met de organisatie van Lego world, destijds werd dat nog gehouden in de IJsselhallen. Super leuk. Ik was dan ook est benieuwd naar deze variant. Ga er denk ik volgend jaar wel even kijken.

1. Oh wat leuk! Ik heb zelf dus een poosje bij de Jaarbeurs gewerkt tijdens verschillende beurzen en evenementen en vond dat altijd erg leuk. Op de website van Doe ’s gek! zak ik al wel staan dat ze het evenement ook volgend jaar weer gaan organiseren. Dus het is de moeite hen even in de gaten te houden. Volgens mij hebben ze ook een facebookpagina trouwens.